قوانین

قوانین و ظوابط استوک باشی

((ثبت سفارش و خرید از استوک باشی به منزله مطالعه و موافقت کامل با قوانین و مقررات خواهد بود))

شرایط بهره مندی از ضمانت کالا

1. پاسخگویی و پشتیبانی در خصوص مشکل مربوطه طبق شرایط ضمانت‌نامه (رفع مشکل یا تعمیر تا حداکثر 90 روز)؛

2. تعویض با کالایی یکسان در صورت عدم امکان رفع مشکل؛

3. جایگزینی با کالایی مشابه در صورت نبود شرایط تعویض با کالای یکسان، با احتساب اختلاف قیمت روز کالای جدید؛
>>با توجه به پیشرفت سریع حوزه فناوری‌های رایانه‌ای در عرضۀ مدل‌های جدید و توقف تولید مدل‌های قدیمی، استوک باشی حداکثر تلاش خود را خواهد کرد نزدیک‌ترین مورد مشابه به کالای اولیه را جهت تعویض احتمالی انتخاب نماید. بدیهی است مشخصات سخت‌افزاری کالا به عنوان وجوه اصلی تشابه مورد توجه خواهند بود و مواردی مثل برند، قیمت و… در اولویت‌های بعدی قرار دارند. بنابراین تشخیص میزان مشابهت و انتخاب نهایی کالا به عهدۀ استوک باشی خواهد بود و به اظهارات کارشناسی و غیرکارشناسی سایر افراد ترتیب اثر داده نخواهد شد.

4.  با توجه به ماهیت کالاهای کارکرده (استوک) و اپن‌باکس و همینطور محدود بودن عمر مفید باتری لوازم الکترونیک همچون لپتاپ، تبلت و گوشی، استوک باشی دغدغه و تلاش حداکثری خود را بر تست و حصول اطمینان از معیوب نبودن باتری کالا معطوف کرده و شارژدهیِ ممتدِ یک‌ساعتۀ دستگاه‌ها در حالت استفادۀ معمول (وب‌گردی، مشاهدۀ فیلم و موارد مشابه) را بررسی، تست و تضمین می‌نماید. بدیهی است این زمان با توجه به مدل پردازنده، نوع نمایشگر و بار تحمیلی به دستگاه ممکن است بیشتر باشد. لذا ضمانت باتری در مدت اشاره‌شده محدود به شارژدهیِ حداقل یک ساعت در حالت «استفادۀ معمولی» است و هیچ گونه ارتباطی با مواردی همچون بیشینۀ ظرفیت باتری، نحوه و کیفیت خالی یا شارژ شدن باتری در حالات مختلف و... ندارد.

 

موارد خارج از شرایط ضمانت کالا

مشکلات نرم افزاری
ایجاد هر گونه تغییرات و شخصی‌سازی‌های نرم‌افزاری در بایوس کالا، سیستم‌عامل (ویندوز، مک و…)، درایورها و سایر بخش‌های حساس نیازمند تخصص است و باید توسط متخصصین رایانه در سطح کشور انجام پذیرد. بنابراین، با توجه به اینکه کالاهای استوک و اپن‌باکس استوک باشی همواره به صورت آماده‌به‌کار و بدون شخصی‌سازی و هرگونه محتویات اضافه تحویل خریدار محترم می‌گردد، در صورتی که کاربر خواسته یا ناخواسته موجب تغییرات غیرمطلوب شود، برطرف کردن مشکلات مشمول هزینه خواهد بود.

انتخاب نادرست کالا توسط خریدار از نظر سلیقه، نیازهای سخت‌افزاری و مشخصه‌های ظاهری-فیزیکی؛
استوک باشی در خصوص سازگاری قطعی یا نصب سیستم‌عامل‌ها (ویندوز و لینوکس و...) یا نرم‌افزارهای مختلف با کالاهای فروخته‌شده تضمینی نمی‌دهد. بدیهی‌ست پیش از انتخاب کالا نسبت به اطلاع از سازگاری آن با موارد مد نظر نمائیم. خریدار محترم می‌تواند بر حسب صلاحدید اقدام به نصب سیستم‌عامل و نرم‌افزارهای مد نظرشان از طریق روش‌های اصولی و تخصصی نمایند.
پشیمانی از خرید؛

نواقص ظاهری؛
در مورد کالاهای غیرآکبند، خریدار محترم این حق را دارد که، پیش از ثبت سفارش، با درخواست دریافت تصویر یا فیلم از کلیۀ زوایای کالا، از وضعیت ظاهری آن اطمینان حاصل نماید؛
برخلاف کالاهای آکبند و نو، وجود ایرادات جزئی روی بدنۀ اکثر کالاهای غیرنو همچون کارکرده (استوک) و اپن‌باکس، امری متداول است. در این کالاها خط و خـش، لکه و شـکـسـتـگی‌‌های ریز در حد عرف، پیکسل تا 10 عدد و هاله‌های نوری جزئی در نمایشگر بخشی لاینفک محسوب می‌شود، بنابراین استوک باشی هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نواقص ظاهری کالا، پیکسل و هاله (حتی درصورت افزایش یا پیدایش آن‌ها) نخواهد داشت. ضمن اینکه هنگام قیمت‌گذاری کالاها، وجود چنین مواردی در تعیین مبلغ نهایی لحاظ می‌گردد.

وجود تفاوت بین مشخصات و ویژگی‌ها و ملحقات عنوان‌شده توسط پاساریا با موارد مذکور در هر منبع دیگری؛
با توجه به ماهیت کالاهای استوک (کارکرده) و اپن‌باکس و برخی شرایط مرسوم زنجیرۀ تأمین استوک باشی، وجود یا سلامت قطعی موارد جانبی همچون قلم، فیس‌آیدی، حسگر اثر انگشت، بکلایت (حتی با وجود علامت آن روی صفحه‌کلید)، ارجینال بودن شارژر (تمام کالاها به همراه باکیفیت‌ترین شارژرهای موجود، کاملاً سازگار و ضمانت‌شده عرضه می‌شوند)، نو بودن یا برخورداری از گارانتی مدت‌دار قطعات ارتقای لپتاپ و رایانه همچون رم و حافظۀ داخلی و... که به عقیدۀ ما جزو مسائل و ابعاد ضروری کالاها نیستند، مشمول شرایط ضمانت کالا نیست، مگر آنکه مستقیماً توسط استوک باشی مورد اشاره قرار گیرند؛

ملاک اصلی و مرجع نهایی اطلاعات، امکانات و شرایط کالاها فقط صفحۀ اصلی کالای مربوطه در سایت استوک باشی است. خریدار محترم باید صرفاً تا هفت روز پس از دریافت کالا نسبت به بررسی مشخصات کالای دریافتی اقدام و مغایرت احتمالی را اعلام کند. به مغایرت‌های اعلامی پس از زمان مذکور ترتیب اثر داده نخواهد شد

امکانات و خدمات ارائه‌شده در طرح مهلت تست استوک باشی و نیز سایر طرح‌ها.
آداپتور و لوازم جانبی (اکسسوری‌ها) مشمول ضمانت نیست.
خدمات استوک باشی در خصوص پشتیبانی و ضمانت کالاها فقط و فقط از طریق سیستم تیکت سایت استوک باشی ارائه می‌شود و برقراری هر گونه تماس دیگری، بدون هماهنگی پیشین از طریق مذکور، مشمول هیچ‌گونه خدماتی نخواهد بود.

 

 

شرایط ابطال ضمانت

مفقودی سند ضمانت‌نامه، مخدوش شدن یا تغییر اطلاعات آن (المثنی صادر نخواهد شد)؛

مخدوش شدن یا آسیب به برچسب‌های مخصوص فروشگاه و یا عدم وجود آن‌ها به هر شکلی؛

انجام هر گونه بررسی تخصصی یا تغییراتی که، بر حسب نیاز شخصی خریدار محترم و خارج از شرایط ضمانت‌نامه، نیازمند باز شدن قاب دستگاه باشد (همچون ارتقای رم یا حافظۀ داخلی) باید صرفاً از طریق استوک باشی و با پرداخت هزینۀ خدمات اضافه از جانب خریدار محترم انجام پذیرد.

ایجاد خسارات و صدمات سهوی یا عمدی به کالا و مشکلات ناشی از استفادۀ سهل‌انگارانه، نوسانات برقی، آب خوردگی و ضربه‌خوردگی.
با توجه به اینکه تمام کالاهای استوک و اپن‌باکس ، پیش از تحویل، تحت فرایندهای سرویس کولینگ حرفه‌ای، تجدید مواد انتقال‌دهندۀ حرارت و نظافت داخلی تخصصی قرار می‌گیرند، خریدار محترم باید نسبت به استفاده از دستگاه خود مطابق با اصول ایمنی و با در نظر گرفتن نکات احتیاطی ازجمله عدم استفاده در محیط‌های مرطوب یا روی سطوح پُرزدار همچون فرش و پتو، عدم استفادۀ به‌موقع از لوازم خنک‌کننده و… که موجب آسیب به کالا و ابطال ضمانت می‌شوند اهتمام جدی ورزد.

 

 

شرایط ارسال و دریافت کالا

در صورت رفع موفقیت‌آمیز ایرادات فنی گزارش‌شده، استوک باشی در اسرع وقت نسبت به ارسال مجدد کالا اقدام خواهد کرد.

مرجع و مسئول بررسی، کارشناسی و اظهار نظر فنی در مورد کالاها فقط استوک باشی است؛ بنابراین به اظهارات فنی و غیرفنی اشخاص ثالث هیچ‌گونه ترتیب اثری داده نخواهد شد؛

چنانچه کالا، مطابق با شرایط مندرج در این سند، مشمول شرایط «بازگرداندن وجه» باشد، فرآیند مالی واریز وجه پرداختی تا 7 روز کاری به طول می‌انجامد؛ همچنین وجه بازگردانده‌شده معادل مبلغ پرداختی اولیه، بدون توجه به نوسانات ارز و سایر مسائل، خواهد بود.

خریدار محترم باید با هماهنگی و تأیید استوک باشی نسبت به ارسال کالا اقدام نماید؛ بنابراین استوک باشی از پذیرفتن مرسوله‌های «پس‌کرایه» و یا بدون هماهنگی اکیداً خودداری می‌نماید؛

در صورت نیاز به بازگرداندن کالا برای استوک باشی، خریدار موظف است، علاوه بر سند ضمانت‌نامه، تمامی متعلقات ارسالی (هدایا، لوازم جانبی و غیره) را همراه کالا ارسال نماید. در صورت عدم وجود متعلقات، هزینه موارد مذکور کسر می‌گردد؛

پیش از بازگرداندن کالا نسبت به تهیۀ نسخۀ پشتیبان از تمام اطلاعات موجود در آن اقدام و تمام وسایل و گجت‌های جانبی شخصی‌تان، از قبیل سیم‌کارت، فلش و... را جدا نمائید. استوک باشی در قبال حفظ این موارد هیچ‌گونه مسئولیتی نخواهد داشت.

تمام هزینه و مسئولیت ارسال اولیه یا آتیِ کالاهای سفارش‌داده‌شده (از محل فروشگاه برای خریدار محترم) و همینطور ارجاع مجدد کالاها به محل فروشگاه استوک باشی توسط خریدار محترم، بنا به هر دلیلی (انصراف از خرید، بررسی مسائل و مشکلات احتمالی)، برای تهران یا شهرستان‌ها، بر عهده خریدار محترم و شرکت‌های ترابری است.

خریدار محترم می‌توانند نسبت به هماهنگی برای تحویل یا دریافت کالاها از طریق شیوۀ ترابری مد نظرشان اقدام نمایند.
تمام هزینه‌ها و مسئولیت‌های قانونی مربوط به ارسال اولیه و ثانویه سفارش (از محل فروشگاه برای خریدار محترم) و همینطور ارجاع مجدد محصولات برای استوک باشی توسط مشتریان محترم، بنا به هر دلیلی (انصراف از خرید، بررسی مسائل و مشکلات احتمالی)، برای تهران یا شهرستان‌ها، بر عهده خریدار محترم است

با توجه به قوانین و مقررات شرکت‌های ترابری (پست، تیپاکس، کالارسان و...) تنها مرسوله‌هایی حائز بهره‌مندی از شرایط بیمه هستند که در حضوری مأمور ارسال گشوده و بررسی شوند. طبق قوانین این شرکت‌ها، هرگونه خسارت و آسیب به محتویات مرسوله در محل تحویل صورت‌جلسه و رسیدگی خواهد شد.
بر اساس قوانین شرکت پست، حداکثر مبلغ پوشش بیمه 20 میلیون تومان خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید